PENGALAMAN PENYUSUAN: PEMILIHAN PUMP SUSU / BREAST PUMP

Disini saya kongsikan beberapa pengalaman saya menggunakan gajet-gajet untuk menjayakan penyusuan anak-anak saya.  Mungkin dapat membantu dan menjadi panduan kepada rakan-rakan semua.

No 1 saya beli: Pureen RM49.90
My 1st Bpump.. RM49.90 jer beli kt Jaya Jusco.. Sakit guna ni tp tetap berjasa selama 2 bulan semasa tempoh berpantang +, skrg dah masuk muzium..dah patah pon.
Masa ni xde kesedaran dan spent lebih sikit utk keselesaan diri sendiri.  Jadi xselesa dan hasil pon so-so sahaja..

No 2 saya beli: Set Spectra 3 Extravaganza RM630.00
My 2nd Bpump: Set Spectra 3 Extravaganza: RM630 beli dari http://momslittleones.com/ Saya beli selepas saya balik dari tempoh berpantang di kampung.  Set ni dah selamat dijual sebab My lovely hubby hadiahkan FS.  Pendapat saya untuk yang bajet oklah gunakan set ni tetapi the best ever tetap Medela Freestyle!  Masa saya guna set ni memang saya mengidam sangat nak jugak Medela Freestyle,  saya ckp dengan suami.. Kalau saya pregnant 2nd baby, saya nak jugak Medela Freestyle dan sebuah Deep Freezer.. heheh sebab saya bersemangat berkobar-kobar untuk menyusukan anak saya

No 3 saya beli: Medela Harmony manual RM150.00
My 3rd Bpump: Medela Harmony manual Pump : RM150 jer beli dari http://lilkaistore.com/ sbb bukan dlm kotak (factory sealed) - Beli standby utk guna time xde letrik jer.. Dah selamat jual sbb jarang guna dan dah dapat Medela FS

No 4 dan terakhir saya beli: Medela Harmony manual RM1350.00 
My FS was safely arrived!! Thanks to Iffa Anuar, faheemwardrobe.com
Di antara semua pump yang saya pernah gunakan, mmg tiada tandingan menggunakan Medela Freestyle. walaupon harganya sangat mahal.  saya sangat selesa, xsakit dan saya BERJAYA menyusukan anak saya serta anak susuan saya sehingga 2 tahun.  Syukur Alhamdulillah.

0 comments

Post a Comment

JOIN AHLI SHAKLEE

JOIN AHLI SHAKLEE
Untuk jadi ahli SHAKLEE yuran pendaftaran adalah RM65 + RM10 Kos penghantaran KIT. ATAU FREE!! & ENJOY DISKAUN SEHINGGA 20%. WhatsApp +0105050970 / +60129892441 NOW!
My Photo
Vitamin Kesihatan Group
Call/WhatsApp your Distributor or VK Admin SHAKLEE:+60105050970 DAMIAGOLD:+60139090970 adeliadamia@gmail.com
View my complete profile

Followers

SHAKLEE CARE

HAPPY BF