PENGALAMAN PENYUSUAN: PENYIMPANAN SUSU / MILK STORAGE

Posted by Vitamin Kesihatan Group

PENGALAMAN PENYUSUAN: PENYIMPANAN SUSU / MILK STORAGE

Saya menggunakan 3 jenis storage iaitu Botol, Bekas dadih dan Liner.

Botol dan Bekas Dadih
Gambar ini adalah di awal saya belajar membuat stok susu, saya hanya menggunakan ruang beku peti ais biasa untuk menyimpan stok susu.  Masa ni saya hanya menggunakan beberapa unit botol dan bekas dadih untuk menyimpan.

Borong Botol
Botol Bumble Bee breast milk Storage: masa ni saya dah pregnant anak kedua.  jadi saya borong beli botol ni sebanyak 192 unit.  Beli di warehouse sale Sogo, beli sekotak free sekotak RM38.90.  Nasib ada husband temankan angkut semua neh.

 Liner
Ini adalah cara ketiga saya menyimpan susu badan iaitu menggunakan liner.  Susu disukat sebanyak 5oz sebotol dan diletakkan terbaring sehingga beku sebelum disusun seperti gambar dibawah.
Ini adalah semua stok susu yang berjaya saya kumpulkan.  Botol, bekas dadih dan liner semua disusun mengikut kaedah FIFO (First In, Fisrt Out)  So far, stok ini saya hantar ke kampung untuk anak susuan saya Azzara yang merupakan anak saudara saya sendiri.  Anak saya hanya minum fresh milk setiap hari sebab stok terlalu banyak.  Nanti saya ceritakan dalam entri lain bagaimana saya usahakan dan berjaya, Insyaallah 





0 comments

Post a Comment

JOIN AHLI SHAKLEE

JOIN AHLI SHAKLEE
Untuk jadi ahli SHAKLEE yuran pendaftaran adalah RM65 + RM10 Kos penghantaran KIT. ATAU FREE!! & ENJOY DISKAUN SEHINGGA 20%. WhatsApp +0105050970 / +60129892441 NOW!
My Photo
Vitamin Kesihatan Group
Call/WhatsApp your Distributor or VK Admin SHAKLEE:+60105050970 DAMIAGOLD:+60139090970 adeliadamia@gmail.com
View my complete profile

Followers

SHAKLEE CARE

HAPPY BF